Popularne posty

czwartek, 25 grudnia 2014

Kawowa płukanka do włosów – przepis na brunetkę :))

Stosowałam już sporo różnych przyciemniających płukanek do włosów, ale jakoś do tej pory
nie sięgnęłam po płukankę kawową. Byłam trochę zniechęcona działaniem płukanki z kory dębu
i miałam wrażenie, że efekty po płukance kawowej będą podobne. Szorstkie włosy z rudawym połyskiem to coś, czego chciałam uniknąć. Jak bardzo się pomyliłam w kwestii podobieństwa tych płukanek przeczytacie poniżej:-)

Kawa – dzięki zawartości kofeiny nie tylko ma działanie przyciemniające włosy, ale także wzmacniające. Kofeina pobudza mikrokrążenie skóry głowy, dzięki czemu przyspiesza porost włosów, hamuje ich nadmierne wypadanie. Ponadto je wygładza i dodaje im blasku.


Przygotowanie płukanki

2 czubate łyżeczki sypanej kawy zalewam 0,5l wrzątku. Parzę pod przykryciem 15 min, przecedzam. Gdy kawa ostygnie płuczę nią włosy po umyciu, nakładam czepek foliowy i zawijam turban
z ręcznika (lub starej koszulki – płukanka bardzo brudzi wszystko dookoła). Po upływie kilkunastu minut płuczę włosy letnią wodą (końcowe przepłukanie włosów wodą jest niezbędne, gdyż niespłukana kawa może posklejać włosy).  Z zastosowaniem płukanki kawowej jest co prawda trochę zabawy (głównie ze względu na efekt koloryzujący), ale myślę, że warto się trochę pomęczyć.


Efekty

W moim przypadku już po pierwszym zastosowaniu płukanka nieco przyciemniła i zintensyfikowała mój naturalny kolor włosów. Dużym plusem jest fakt, że w przeciwieństwie do efektu uzyskanego po płukance z kory dębu, włosy po użyciu kawy nie nabierają rudawego odcienia.

Poza tym bardzo podoba mi się efekt typowo pielęgnacyjny po zastosowaniu płukanki kawowej.Włosy stają się jedwabiście gładkie, miękkie i błyszczące:-) Zapach kawy utrzymuje się na włosach.


Przy regularnym stosowaniu tej płukanki można liczyć na znaczne pogłębienie koloru włosów. Oprócz wzmocnienia koloru można także liczyć na ogólne wzmocnienie włosów, ich szybszy porost, a nawet zahamowanie wypadania (szczególnie pomocny byłby dodatkowy masaż skóry głowy pobudzający krążenie). Dodatkowo systematyczne stosowanie płukanki regeneruje włosy
i dodaje im witalności.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz