Popularne posty

niedziela, 21 grudnia 2014

Drożdże piwne – na piękne włosy i skórę

O imponujących efektach picia drożdży słyszałam wielokrotnie, na mnie jednak napój drożdżowy
od zawsze działał tak odpychająco, że nie udało mi się przeprowadzić tej kuracji na sobie:-/
Dlatego też szukałam jakiejś alternatywy dla klasycznego spożywania drożdży i trafiłam na opcję łykania tabletek z drożdży piwnych, które podobno są znacznie wartościowsze niż drożdże piekarnicze.
Drożdże piwowarskie to produkt uboczny w produkcji piwa; są bogatym źródłem witamin z grupy B,
a ponadto znajdziemy w nim także: biotynę, cynk, fosfor, magnez, potas, żelazo, selen oraz chrom.
Witaminy z grupy B – regulują pracę gruczołów łojowych (zmniejszają przetłuszczanie się skóry i pomagają w walce z trądzikiem), poprawiają mikrokrążenie w skórze głowy, odżywiają i wzmacniają włosy, przeciwdziałają wypadaniu włosów i przyspieszają ich porost.

Biotyna (witamina H) – stymuluje syntezę kreatyny – białka służącego do budowy wnętrza włosa, zapobiega wypadaniu i siwieniu  włosów.

Cynk – zapobiega osłabieniu włosów, uczestniczy w tworzeniu keratyny, reguluje pracę gruczołów łojowych skóry głowy.

Fosfor – wzmacnia włosy oraz odpowiada za ich porost i wzrost. Dzięki niemu włosy są sprężyste
i elastyczne. Nie cierpią też na łupież czy łojotok.

Magnez – zapobiega wypadaniu włosów.

Potas – jego niedobór objawia się zmatowieniem włosów oraz nadmiernym przetłuszczaniem
lub przesuszeniem włosów.

Żelazo – zapobiega wypadaniu włosów.

Selen – jest doskonałym przeciwutleniaczem, opóźnia procesy starzenia, ma wpływ na elastyczność
i sprężystość włosów, pomaga w leczeniu łupieżu.

Chrom – wzmacnia i regeneruje skórę, włosy i paznokcie.

Suplementacja tabletkami drożdżowymi zalecana jest przy diecie odchudzającej, w stanach zmęczenia
i osłabienia, w walce z bólami migrenowymi, chorobami układu krążenia, w leczeniu bezsenności
i w łagodzeniu nerwów. Drożdże piwne poprawiają koncentrację, wzmacniają skórę, włosy i paznokcie.

Efekty
 
Tabletki z drożdżami piwnymi brałam codziennie przez miesiąc.
Cena tabletek nie jest wysoka, za 200szt. płacimy ok. 10zł.
Niestety dla mnie największą wadą tego suplementu jest dawkowanie: 3-5 tabl. 3 razy dziennie, czyli przy najmniejszej dawce i tak trzeba łykać 9 tabletek dziennie…:-/ 
Jednak efekty kuracji okazały się całkiem niezłe: 

- Stan cery znacząco mi się poprawił (chociaż przed kuracją nie miałam jakiś wielkich problemów z trądzikiem), stała się miękka i gładka, a ewentualne wypryski pojawiały się sporadycznie

- Paznokcie także mi się wzmocniły i przestały się rozdwajać. 

 -Włosy trochę szybciej rosły i ograniczyło się ich wypadanie, zmniejszyło się także przetłuszczanie skóry głowy.

Mimo pozytywnych efektów nie wiem czy jeszcze kiedyś ponowię kurację. Ilość tabletek, które trzeba łykać
jest jak dla mnie przesadą i do tego trzeba pamiętać o tym, aby brać je po śniadaniu, po obiedzie i po kolacji, co także jest dość uciążliwe.

*********
Ostatnio jednak postanowiłam się przemóc i rozpocząć kurację napojem z drożdży piekarskich. Podstawową zaletą tego sposobu jest fakt, że wystarczy pić go raz dziennie. Większość dziewczyn pijących drożdże zauważyło tak pozytywne efekty, że mimo odpychającego mnie smaku i zapachu drożdży postanowiłam przeprowadzić pełną miesięczną kurację. Jestem bardzo ciekawa, czy faktycznie drożdże piwne są lepsze
od piekarskich;-) Jeśli wytrwam, to na pewno za miesiąc się o tym przekonam;-)

8 komentarzy:

  1. Pierwszy raz słyszę o takim działaniu drożdży i o tych tabletkach :) gdyby nie fakt że trzeba brać aż 9 skusiłabym się na nie :) Obserwuję i zapraszam do siebie :) http://dlaniejdlaniego007.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No fakt, męczące co no ale włosy są dla mnie mega ważne, a wole juz brac te tabetki niż pić zwykłe drożdże , fuj :)

      Usuń
  2. Napisz, napisz :D Będę czekać ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja od jakiegoś czasu piję świeże drożdże - 1/4 kostki zalewam wrzątkiem, mieszam i jak przestygnie dolewam do koktajlu owocowo-warzywnego :) Niestety nie robię tego codziennie, ale już przy samym 2-3x/tyg widzę efekty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla lepszego efektu polecam czyste swieze drozdze polane wrzątkiem i robić codziennie :)

      Usuń
  4. Pierwszy raz słyszę żeby drożdże miały takie zastosowanie, może kiedyś skorzystam :)
    zwyklyblog-zwyklejdziewczyny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. coraz populrniejsza metoda wykozystywana przez wlosomaniaczki i nie tylko :)

      Usuń